Rekrutacja do gildii prowadzona jest przez sytem kwalifikacji turniejowych. Obecnie nasza gildia prowadzi trzy typy turniejów: mêlée, popis i bellatorium.
Bellatorium | Mêlée | Popis |
Bellatorium to forma drużynowego turnieju taktycznego. Dla organizacji jest to ważny test umiejętności współdziałania zespołu i planowania taktycznego. Bellatorium przybiera ciąg potyczek na przygotowanej palestrze. Członkowie drużyn realizują ustalony przed starciem plan walki bez bezpośredniego kontaktu z dowódcą polegając na swej intuicji i obserwacji. Najlepsza drużyna zdobywa prawo prowadzenia zleconej kampanii. Punkty uzyskiwane za zwycięstwo są równo rozdzielane między członków drużyny i uwieczniane w statystykach gildii. | Mêlée to forma turnieju rycerskiego w średniowieczu i jednocześnie jedna z konkurencji turniejowych. Dla Gildii Gorlickiej jest to forma testów - jednostkowych kwalifikacji kandydatów na najemników. W czasie mêlée są zawsze przeprowadzane cztery testy: test zagadki logicznej /"Odzew"/; test walki bronią ostrą /"Przejście"/; test wiedzy historycznej /"Pamięć"/ i test walki bronią turniejową / właściwe "Mêlée"/. Zwycięstwo w każdej z konkurencji daje taki sam limit punktów. Najlepsi w swych klasach zawodnicy tworzą następnie drużyny prowadzące zlecone kampanie. Zawodnicy spoza gildii nie mają prawa do zatrzymywania zdobytych punktów jeśli pozostaną poza zaciągiem. | Popis w swym założeniu jest turniejem zaszczytnym / przynoszącym sławę i zyski/ a nie kwalifikacyjnym. Jednak w przypadku wakatu w aktualnie prowadzącej kampanię drużynie triumfatorzy popisu mogą pełnić funkcję uzupełnień. Sam popis jest ciągiem pojedynków prowadzonych systemem pucharowym. Punkty uzyskiwane za zwycięstwo są uwieczniane w statystykach gildii. Majątek zdobyty w wyniku zwycięstwa może być wykorzystany w trakcie kampanii prowadzonych przez gildię. |
zobacz więcej o Bellatorium | zobacz więcej o mêlée |
grupa graczy startujących trzeciego dnia V mêlée. Na dole od lewej: Cornelia /kapłan Sashelasa/ i Pulcheć /mag/. Powyżej stoją od lewej: Robrin /kapłan/; Aldaron /zbrojny/; Harmi /zbrojny/; pan Stopus Oksza /bard/; zwycięzca turnieju Macius Przyczajony Tygrys /wojownik, w hełmie koszowym/ i sir Jeremiasz /zbrojny/.
mêlée
Oto triumfatorzy dotychczasowych turniejów - mêlée
I mêlée [kythorn 1373 r. KD / czerwiec 2004 r. n.e.]
Postać | imię gracza | klasa | uwagi |
Cornelia | Maria | adept | nikt nie podniósł rękawicy |
Flo | Michał | zbrojny |
II mêlée [eleint 1373 r. KD / wrzesień 2004 r. n.e.]
Postać | imię gracza | klasa | uwagi |
Sero | Aleksander | adept | brak |
Macius | Maciej |
fachowiec |
|
Gregoron | Grzegorz | zbrojny | |
Mikara | Mikołaj | arystokrata |
III mêlée [marpenoth 1373 r. KD / październik 2004 r. n.e.]
Postać | imię gracza | klasa | uwagi |
Krusek | Tadeusz | plebej | brak |
sir Jeremiasz | Jeremiasz |
zbrojny |
IV mêlée [nightal 1373 r. KD / grudzień 2004 r. n.e.]
Postać | imię gracza | klasa | uwagi |
Cubus | Jakub | zbrojny | brak |
Arwena | Anna | adept / tropiciel | brak |
V mêlée [ches 1374 r. KD / marzec 2005 r. n.e.]
Postać | imię gracza | klasa | uwagi |
Macius | Maciej | wojownik | brak |
VI mêlée [nightal 1374 r. KD / grudzień 2005 r. n.e.]
Postać | imię gracza | klasa | uwagi |
wielebny Andreas Andarir | Marek | ksiądz / bard / szlachcic | brak |