Orszak abreka - Grzany

l.p. nomina S Zr B Int Rzt Ch klasa LVL status PD PW informacje dodatkowe uzbrojenie i wyposażenie
1. Tengiz 12 12 10 12 9 11 wojownik 3[1] człowiek; wyznawca Torma; poplecznik Grzany od czasu bitwy o plażę Anaha - ches 1375 r. KD, atuty: konna walka; atak w przelocie, porywająca szarża ... 3575 17 profesja - rybak 4r;
pływanie 4r., jeździectwo -1r., wspinaczka -1 r. ; ciche poruszanie 1 r.
długi łuk i długi miecz
2. Stiepan  Riediskin 9 18 5 12 11 12 plebej 1 człowiek - plebej z Niżnego Nowogrodu; prawosławny; towarzyszy Grzanie od oblężenia Moskwy w 1612 r.n.e.; 0 6 rolnictwo 4 r., hodowla - 4 r., noż

                Kompan i poplecznik mogą towarzyszyć  bohaterowi w każdej przygodzie. Znaczy to, że bohater może korzystać z ich pomocy nie tylko w czasie sesji, ale i w starciach w niektórych turniejach. Jeśli próba, której zostaje poddany bohater ma formę pojedynku z przeciwnikiem równym poziomem lub silniejszym bohater może wykonać jeden raz na rundę jako akcję darmową  test przywołania kompana lub poplecznika. ST dla przywołania kompana wynosi 19. Dla popleczników ST tego testu wynosi 17. Sprowadzeni członkowie orszaku pomagają bohaterowi najlepiej jak mogą jednak jako istoty inteligentne moga reagować na rozkazy. Rozkaz jeśli ma być akcją darmową musi być lakoniczny.

PANDORA - tychemag w głowie Grzany

        Pandora została wyzwolona z puszki zagubionego golema przez plebejskich żołnierzy Thorona na pobojowisku pod Fallpert jesienią 1374 r. KD. Odtąd żyła w umyśle obecnych przy wyzwoleniu: sir Jeremiasza, Thorona i Grzany. Ci dwaj pierwsi skorzystali jednak z protekcji wpływowych herosów /Wiprecht i wielebny Mitrofan/ dla odbycia egzorcyzmów i pozbycia się niechcianej towarzyszki. Grzana nie zrobiła tego z powodu nikłej aktywności w kampaniach.. Po pewnym czasie niechciana towarzyszka przejęła część wyborów a nawet zmodyfikowała część cech Grzany: atrybuty kara -1k4 do Zr, +1k4 do Int i +1k8 do Ch. Dodatkowo co 3 rundę wykonuje tychemag a nie wolna wola Grzany. Tychemag jest uśpiony gdy ma do czynienia z sytuacjami powszednimi. Jednak w sytuacji zagrożenia rzuca losowy czar z poz. 0-9 /lub 10  z tzw. metaczarów jeśli Grzana awansuje z Pandora do poz. 15/. Czary rzucane przez Pandorę są projekcją jednostkową nie mogą mieć więc waloru obszarowego. Jeśli więc efekt czaru dotyczy powierzchni MP ogranicza go do obszaru zajmowanego przez jednostkowy cel czaru.  Ponieważ Pandora jest tworem eterycznym używa komponentów czerpiąc z je z odległych planów. Pandora nie potrzebuje ust i kończyn grzany do inkantacji zaklęć. Jest też częściowo uniezależniona  od stanu jej zdrowia - tak więc może rzucać czary gdy Grzana jest ranna a nawet nieprzytomna bez testów na koncentrację /stan PW pozwalający na rzucenie czaru przez Pandorę to -1/. Technicznie losowe czary generuje MP rzucając na poziom czaru 1k10 gdzie 10 oznacza poz.: "0". Drugi rzut MP 1k10  określa rodzaj zaklęcia. Oto lista zaklęć możliwych do rzucenia przez tychemaga Pandorę:

    losowe zaklęcie
  I II III IV V VI VII VIII IX X
lvl

 czaru

0 rozprysk kwasu kaszlnięcie Horizikaula wstrząs elektryczny wyciszenie drzwi
1 czerw duchowy huk Horizikaula magiczny pocisk fala mocy
2 nawała cieni olśniewająca chmura Kwasowa strzała Melfa taran
3 kwasowe zionięcie Mestila Nybora łagodne upomnienie migocąca kula rozbłysk
4 wąż z trzewi Ghorusa Thota stopienie metalu eksplodująca kaskada wzmacniacz czarów
5 Dominacja elastyczne wibracje Horizikaula piorun kulisty dłoń cienia
6 kwasowa burza tarcza kakofonii szklany atak Dhularka ciało w kamień
7 klatka mocy żmijodech szpon Zajimarna sekwenser Simbul
8 Labirynt odzieranie pole szponów Zajimarna machina czarów
9 czarne ostrze klęski paszcza chaosu uwięzienie Seria czarów simbul

Sekwensery są uwalniane przez Grzanę w jej fazie przytomności. Cele ataków zaklęć Pandory wskazywane są przez Grzanę, a jesli ta nie może decydować np. z powodu oszołomienia decyduje MP rzutem odpowiedniej kości.