LANDWÓJT
Landwójt to klasa prestiżowa wypracowana doświadczeniem Kruska. Landwójt to nazwa wywodząca ze średniowiecznych struktur administracyjnych I Rzeszy. W Gildii Gorlickiej landwójtowi bliżej jest jednak do ludu i jego samorządowych komun niż do świata urzędniczych elit cesarskich. Landwójt to typ przywódcy plebejskiego, którego niektóre cechy kierownicze i klasowe stawiają go na równi z wojownikami i magami o porównywalnym doświadczeniu.
Cechy landwójta i rozwój tej klasy prestiżowej.
l.p. | atuty klasowe landwójta | ataki wg tabeli plebeja | umiejętności premiowe | premiowe czary i zdolności czaropodobne | premiowe punkty atrybutów | przywileje landwójta | zobowiązania landwójta |
1. | hurdycje, śrezna mniejsza, zdolności przywódcze /wybrane/; ostrostawidła | premiowy atak +1 | dyplomacja 1r; leczenie 2 r.; fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r., | sielski róg | +1 B | Znaczący wpływ na ludnośc plebejską wiejską. Prawo do organizowania i zarządzania słobodą, opolem, sołectwem albo grupą lokowanych wsi /bez ograniczeń terytorialnych - tak więc mogą to być sielskie organizacje międzynarodowe/ | Landwójt otrzymuje od wiecu sembijskiego okręg w nominalną opiekę. Chłopi rządza się zasadniczo sami , ale landwójt zobowiązany jest do ich obrony w razie zagrożenia. Raz w roku poinien stawić się na radzie landwójtów, sołtysów, wójtów i innych chłopskich liderów swojego państwa gdzie zostaje potwierdzona jego klasa.Na radzie liderów ruchu ludowego landwójt powinien też złożyć składkę do wspólnego skarbu: 500 sz. Jako działacz ludowy ogarniętego rebelią terytorium zasadniczo nie podlega żadnemu monarsze choć może z nimi współpracować na zasadach partnerskich. |
2. | wiec mniejszy, biegłość w broni egzotycznej | - | profesja: architekt 4 r., | - | - | ||
3. | stróża mniejsza | - | dyplomacja 1r; leczenie 2 r.; fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. | - | +1 B | ||
4. | zasiek | - | profesja: prawnik 4 r., | - | - | ||
5. | czemiera | premiowy atak +2 | dyplomacja 1r, leczenie 2 r.; fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. | - | +1 B | ||
6. | przesieka | - | profesja: agronom 4 r., | - | - | ||
7. | śrezna większa | - | dyplomacja 1r, leczenie 2 r.; fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. | - | +1Rzt | ||
8. | wiec większy, biegłość w broni egzotycznej | - | profesja: swat 4 r., | - | - | ||
9. | stróża większa | - | dyplomacja 1r., leczenie 2 r.; fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. | - | - | ||
10. | żakeria | premiowy atak +3 | profesja: prawnik 4 r., | - | +1Ch |
opisy atutów klasy prestiżowej - wszystkie atuty powiązane z przywołaniem mogą być użyte raz dziennie:
Hurdycje: atut 1 - poziomowego landwójta. Landwójt posiada pewną wiedzę na temat konstruowania drewnianych fortyfikacji. Potrafi nadzorować budowę nawet niedoświadczonych budowniczych tak by wśród fortyfikacji znalazły się hurdycje dające +1 do ataku na wroga pod nimi.
Ostrostawidła: atut 1-poziomowego landwójta. Atut ten pozwala też na budowę prostego ostrostawidła /kozła hiszpańskiego/, który przy obronie pozycyjnej daje +4 KP przeciw atakom wręcz jeźdźców i +1 wobec ataków wręcz przeprowadzanych przez piechotę. Warto jednak zaznaczyć, że budowa ostrostawidła musi być poprzedzona poszukiwaniem gałęzi ST 10 w typowym krajobrazie /czyli poza stepem, pustynią, miastem, lodowcem itp./. Aby kozły funkcjonowały w polu należy poświęcić na ich konstrukcję 3 rundy w czasie walki i nie wolno opuszczać pozycji. Ostrostawidła automatycznie chronią przed flankowaniem.
Śrezna mniejsza - atut 1-poziomowego landwójta. Landwójt na terenie zamieszkałym przez cywilizowanych i osiadłych ludzi przy pomocy rogu ma prawo raz dziennie wezwać 1k3 małych psów tropiących z przewodnikiem. W porónaniu z psami bojowymi - psy tropiące mają -2 do testów ataku i 2 do PW, ale premię +5 do wszystkich testów tropienia w terenie niemiejskim. Przewodnik i każdy przywołany rogiem to zawsze chłop /1 poziomowy plebej/ o atrybutach S 10 Zr 18 B 8 I 8 Rzt 8 Ch 13, umiejętności: profesja-rolnictwo: 4r. profesja-hodowla 4 r./. Chłop ma tylko siekierę [1k6-1] i wykonuje mniej skomplikowane polecenia. Cała grupa pomaga landwójtowi najlepiej jak potrafi. Po każdej jego akcji należy mu zapłacić zdawkowymi monetami.
Wiec mniejszy - atut
2-poziomowego landwójta. Na terenie zamieszkałym przez cywilizowanych i
osiadłych ludzi. Landwójt przy pomocy rogu ma prawo raz dziennie wezwać
okolicznych plebejów na mały wiec /liczba przywołanych: 1k10 + modyfikator z
budowy + reputacja landwójta/. Po dokonaniu
testu dyplomacji może skłonić ich do wykonania różnych posług na własną korzyść:
praca - zależy od rzutu:
St 5 - praca przez godzinę
St15 - praca przez 12 godzin
St20 - praca przez 1 dzień
walka- zależy od rzutu:
st15 - pomoc w obronie danego obszaru przez 1k10 godzin
st20 - pomoc w wyprawie poza obszar zamieszkiwania chlopow przez 1k10 godzin
/uwaga chłopi pomagają landwójtowi w najlepiej jak umieją - ale jest to ich
indywidualny wysiłek/. Po każdej ich akcji należy im zapłacić zdawkowymi
monetami.
Stróża mniejsza -
atut 3-poziomowego landwojta
po dokonaniu testu przywołania wiecu mniejszego i rzutow testow dyplomacji
identycznych jak w atucie wiecu mniejszego chłopi rozumieją dokładne instrukcje przez 5 rund.
Wskutek tego landwójt może kontrolować wszystkie ich posunięcia tak jakby byli
chowańcami - po prostu landwójt przed ich akcjami przewidział mozliwe trudności
więc reagują tak jak sobie tego zażyczył. Landwójt nie musi więc widzieć stróżów
żeby wydawać im polecenia.
Zasiek - atut zasiek daje prawo wykorzystania ostrostawideł dla grupy osób w ilości równej 1k6 + poziom landwójta
Czemiera atut dzięki któremu landwójt potrafi wytwarzać truciznę do
strał - należy wykonać 3 rundowy test przygotowania jadu - poszukiwanie składników i mieszanie na zimno - rzut ST 15 + modyfikator z profesji: zielarstwo lub tajników dziczy. Czemiera zaczyna działać po trafieniu strzałą, jeśli ostrzelanemu nie uda się rzut obronny na wytrwałość ST 15. Efekty
zadziałania czemiery to utrata 1k4 punktów atrybutu zręczność w trzeciej rundzie od trafienia.
Przesieka - atut dzięki któremu landwójt w terenie gdzie
znajdują się drzewa przy pomocy 20 ludzi potrafi w ciągu 5 rund wznieść barykadę będącą niemożliwą do przekroczenia
przez jazdę i potwory mające rozmiar "duży"/
Śrezna większa -
atut dający prawo przywołania rogiem 1k2 ogarów bojowych /statystyki psa z premią +2 do testu ataku;
+6 do wszystkich rzutów obronnych na wolę/. Ogar jest wytresowany do walki i do posłuszeństwa landwójtowi.
Ogar nie jest stworem z innego planu. W odróżnieniu od ogara panoszy ogary landwójta przywołuje się rogiem.
Za każdym razem przywoływane są inne zwierzęta a więc nie mogą być awansowane jak zwierzęcy towarzysze.
Wiec większy - atut analogiczny do wiecu mniejszego
zmieniający jednak niektóre wyniki testów na korzyść landwójta.
Na terenie zamieszkałym przez cywilizowanych i
osiadłych ludzi. Landwójt przy pomocy rogu ma prawo raz dziennie wezwać
okolicznych plebejów na nieco większy wiec /liczba przywołanych: 4k4 + modyfikator z budowy + reputacja landwójta/. Po dokonaniu
testu dyplomacji może skłonić ich do wykonania różnych posług na własną korzyść:
praca - zależy od rzutu:
St 4 - praca przez godzinę
St14 - praca przez 12 godzin
St19 - praca przez 1 dzień
walka- zależy od rzutu:
st14 - pomoc w obronie danego obszaru przez 1k10 godzin
st19 - pomoc w wyprawie poza obszar zamieszkiwania chlopow przez 1k10 godzin
/uwaga chlopi pomagają landwójtowi w najlepiej jak umieją - ale jest to ich indywidualny wysiłek/. Po każdej ich akcji
należy im zapłacić zdawkowymi
monetami.
Stróża większa - atut pozwala landwójtowi na pełne
kontrolowanie chłopów od przywołania do odesłania
Żakeria - atut pozwala landwójtowi na nadanie wysiłkowi chłopskiemu wyższego celu a co za tym idzie zwiększa wysiłek i efekty starań /+1 do wszystkich umiejętnoiści/ oraz walki przyzwanych chłopów /+5 do testów ataku/.
Reputacja landwójta - modyfikator doliczany porzebny do niektórych testów landwójta. Reputacja landwójta to suma stale ilości poziomów jego postaci i ilości poległych pod jego rozkazami chłopów /za każdego poległego -1/
Sielski róg - Wytwór umysłu landwójta działający jak efekt czaropodobny. Róg służy do różnego typu przywołań i jest dotykalny tylko dla landwójta.