LANDWÓJT

Landwójt to klasa prestiżowa wypracowana doświadczeniem Kruska. Landwójt to nazwa wywodząca ze średniowiecznych  struktur administracyjnych I Rzeszy. W Gildii Gorlickiej landwójtowi bliżej jest jednak do ludu i jego samorządowych komun niż do świata urzędniczych elit cesarskich. Landwójt to typ przywódcy plebejskiego, którego niektóre cechy kierownicze i klasowe stawiają go na równi z wojownikami i magami o porównywalnym doświadczeniu.

Cechy landwójta i rozwój tej klasy prestiżowej.

l.p.  atuty klasowe landwójta ataki wg tabeli plebeja umiejętności premiowe premiowe czary i zdolności czaropodobne premiowe punkty atrybutów przywileje landwójta zobowiązania landwójta
1. hurdycje, śrezna mniejsza, zdolności przywódcze /wybrane/; ostrostawidła premiowy atak +1 dyplomacja 1r; leczenie 2 r.;  fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r., sielski róg +1 B Znaczący wpływ na ludnośc plebejską wiejską. Prawo do organizowania i zarządzania słobodą, opolem, sołectwem albo grupą lokowanych wsi /bez ograniczeń terytorialnych - tak więc mogą to być sielskie organizacje międzynarodowe/ Landwójt otrzymuje od wiecu sembijskiego okręg w nominalną opiekę. Chłopi rządza się zasadniczo sami , ale landwójt zobowiązany jest do ich obrony w razie zagrożenia. Raz w roku poinien stawić się na radzie landwójtów, sołtysów, wójtów i innych chłopskich liderów swojego państwa gdzie zostaje potwierdzona jego klasa.Na radzie liderów ruchu ludowego landwójt powinien też złożyć składkę do wspólnego skarbu: 500 sz. Jako działacz ludowy ogarniętego rebelią terytorium zasadniczo nie podlega żadnemu monarsze choć może z nimi współpracować na zasadach partnerskich.
2. wiec mniejszy, biegłość w broni egzotycznej - profesja: architekt 4 r., - -
3. stróża mniejsza - dyplomacja 1r; leczenie 2 r.;  fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. - +1 B
4. zasiek - profesja: prawnik 4 r., - -
5. czemiera premiowy atak +2 dyplomacja 1r, leczenie 2 r.;  fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. - +1 B
6. przesieka - profesja: agronom 4 r., - -
7. śrezna większa - dyplomacja 1r, leczenie 2 r.;  fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. - +1Rzt
8. wiec większy, biegłość w broni egzotycznej - profesja: swat 4 r., - -
9. stróża większa - dyplomacja 1r., leczenie 2 r.;  fałszerstwo 1 r., blefowanie 1r., równowaga 1r., koncentracja 1r. - -
10. żakeria premiowy atak +3 profesja: prawnik 4 r., - +1Ch

opisy atutów klasy prestiżowej - wszystkie atuty powiązane z przywołaniem mogą być użyte raz dziennie:

Hurdycje: atut 1 - poziomowego landwójta. Landwójt posiada pewną wiedzę na temat konstruowania drewnianych fortyfikacji. Potrafi nadzorować budowę nawet niedoświadczonych budowniczych tak by wśród fortyfikacji znalazły się hurdycje dające +1 do ataku na wroga pod nimi.

Ostrostawidła: atut 1-poziomowego landwójta.  Atut ten pozwala też na budowę prostego ostrostawidła /kozła hiszpańskiego/, który przy obronie pozycyjnej daje +4 KP przeciw atakom wręcz jeźdźców i +1 wobec ataków wręcz przeprowadzanych przez piechotę. Warto jednak zaznaczyć, że budowa ostrostawidła musi być poprzedzona poszukiwaniem gałęzi ST 10 w typowym krajobrazie /czyli poza stepem, pustynią, miastem, lodowcem itp./. Aby kozły funkcjonowały w polu należy poświęcić na ich konstrukcję 3 rundy w czasie walki i nie wolno opuszczać pozycji. Ostrostawidła automatycznie chronią przed flankowaniem.

Śrezna mniejsza - atut 1-poziomowego landwójta. Landwójt na terenie zamieszkałym przez cywilizowanych i osiadłych ludzi przy pomocy rogu ma prawo raz dziennie wezwać 1k3 małych psów tropiących z przewodnikiem. W porónaniu z psami bojowymi - psy tropiące mają -2 do testów ataku i 2 do PW, ale premię +5 do wszystkich testów tropienia w terenie niemiejskim. Przewodnik i każdy przywołany rogiem to zawsze chłop /1 poziomowy plebej/ o atrybutach S 10 Zr 18 B 8 I 8 Rzt 8 Ch 13, umiejętności: profesja-rolnictwo: 4r. profesja-hodowla 4 r./. Chłop ma tylko siekierę [1k6-1] i wykonuje mniej skomplikowane polecenia. Cała grupa pomaga landwójtowi najlepiej jak potrafi. Po każdej jego akcji należy mu zapłacić zdawkowymi monetami.

Wiec mniejszy - atut 2-poziomowego landwójta. Na terenie zamieszkałym przez cywilizowanych i osiadłych ludzi. Landwójt przy pomocy rogu ma prawo raz dziennie wezwać okolicznych plebejów na mały wiec /liczba przywołanych: 1k10 + modyfikator z budowy + reputacja landwójta/. Po dokonaniu testu dyplomacji może skłonić ich do wykonania różnych posług na własną korzyść:
praca - zależy od rzutu:
St 5 - praca przez godzinę
St15 - praca przez 12 godzin
St20 - praca przez 1 dzień

walka- zależy od rzutu:
st15 - pomoc w obronie danego obszaru przez 1k10 godzin
st20 - pomoc w wyprawie poza obszar zamieszkiwania chlopow przez 1k10 godzin
/uwaga chłopi pomagają landwójtowi w najlepiej jak umieją - ale jest to ich indywidualny wysiłek/. Po każdej ich akcji należy im zapłacić zdawkowymi monetami.

Stróża mniejsza - atut 3-poziomowego landwojta
po dokonaniu testu przywołania wiecu mniejszego i rzutow testow dyplomacji identycznych jak w atucie wiecu mniejszego chłopi rozumieją dokładne instrukcje przez 5 rund. Wskutek tego landwójt może kontrolować wszystkie ich posunięcia tak jakby byli chowańcami - po prostu landwójt przed ich akcjami przewidział mozliwe trudności więc reagują tak jak sobie tego zażyczył. Landwójt nie musi więc widzieć stróżów żeby wydawać im polecenia.

Zasiek - atut zasiek daje prawo wykorzystania ostrostawideł dla grupy osób w ilości równej 1k6 + poziom landwójta


 Czemiera atut dzięki któremu landwójt potrafi wytwarzać truciznę do strał - należy wykonać 3 rundowy test przygotowania jadu - poszukiwanie składników i mieszanie na zimno - rzut ST 15 + modyfikator z profesji: zielarstwo lub tajników dziczy. Czemiera zaczyna działać po trafieniu strzałą, jeśli ostrzelanemu nie uda się rzut obronny na wytrwałość ST 15. Efekty zadziałania czemiery to utrata 1k4 punktów atrybutu zręczność w trzeciej rundzie od trafienia.
 

 Przesieka - atut dzięki któremu landwójt w terenie gdzie znajdują się drzewa przy pomocy 20 ludzi potrafi w ciągu 5 rund wznieść barykadę będącą niemożliwą do przekroczenia przez jazdę i potwory mające rozmiar "duży"/
 

 Śrezna większa - atut dający prawo przywołania rogiem 1k2 ogarów bojowych /statystyki psa z premią +2 do testu ataku; +6 do wszystkich rzutów obronnych na wolę/. Ogar jest wytresowany do walki i do posłuszeństwa landwójtowi. Ogar nie jest stworem z innego planu. W odróżnieniu od ogara panoszy ogary landwójta przywołuje się rogiem. Za każdym razem przywoływane są inne zwierzęta a więc nie mogą być awansowane jak zwierzęcy towarzysze.
 

 Wiec większy - atut analogiczny do wiecu mniejszego zmieniający jednak niektóre wyniki testów na korzyść landwójta. Na terenie zamieszkałym przez cywilizowanych i osiadłych ludzi. Landwójt przy pomocy rogu ma prawo raz dziennie wezwać okolicznych plebejów na nieco większy wiec /liczba przywołanych: 4k4 + modyfikator z budowy + reputacja landwójta/. Po dokonaniu testu dyplomacji może skłonić ich do wykonania różnych posług na własną korzyść:
praca - zależy od rzutu:
St 4 - praca przez godzinę
St14 - praca przez 12 godzin
St19 - praca przez 1 dzień

walka- zależy od rzutu:
st14 - pomoc w obronie danego obszaru przez 1k10 godzin
st19 - pomoc w wyprawie poza obszar zamieszkiwania chlopow przez 1k10 godzin
/uwaga chlopi pomagają landwójtowi w najlepiej jak umieją - ale jest to ich indywidualny wysiłek/. Po każdej ich akcji należy im zapłacić zdawkowymi monetami.
 

 Stróża większa - atut pozwala landwójtowi na pełne kontrolowanie chłopów od przywołania do odesłania
 

 Żakeria - atut pozwala landwójtowi na nadanie wysiłkowi chłopskiemu wyższego celu a co za tym idzie zwiększa wysiłek i efekty starań /+1 do wszystkich umiejętnoiści/ oraz walki przyzwanych chłopów /+5 do testów ataku/.

Reputacja landwójta - modyfikator doliczany porzebny do niektórych testów landwójta. Reputacja landwójta to suma stale ilości poziomów jego postaci i ilości poległych pod jego rozkazami chłopów /za każdego poległego -1/

Sielski róg - Wytwór umysłu landwójta działający jak efekt czaropodobny. Róg służy do różnego typu przywołań i jest dotykalny tylko dla landwójta.