gildia historia Gildii Gorlickiej nazwa wilkierz kapituła
Czym jest Gildia Gorlicka?
To organizacja uczniów grających w gry fabularne w systemie D&D /więcej o D&D w Wikipedii/. Spotykamy się co tydzień na 2-3 godzinnych sesjach w jednej z sal lekcyjnych. Uczestnikami /BG, "bohaterami grającymi"/ są uczniowie klas czwartych,i piątych i szóstych Szkoły Podstawowej nr 280 w Warszawie. Mistrzem gry /MP, "mistrzem podziemia"/ jest nauczyciel Tomasz Matraszek. Uczniowie na bieżąco piszą dziennik przygody. W powstaje też poradnik gracza kompilowany przez uczniów. Ze względu na duże zainteresowanie uczniowie zostali podzieleni na grupy działające w izolowanych kampaniach. Wyobrażonymi obszarami gry są przestrzenie świata Toril wygenerowanego w systemie D&D /kampanie fantasy np. "Gemma margrafa Mirabaru"/ lub historyczna przestrzeń Europy średniowiecznej /kampanie historyczne - np. "MATUTINA"/.
Historia organizacji.
Gildia Gorlicka jest organizacja powstałą w kwietniu 2004 r. W okresie IV- XII 2004 r. Gildia przeprowadziła dwie wyprawy - kampanie RPG: "Kampania cudownego źródła" /11 sesji/ i "Kampania partyzanckiej twierdzy" /9 sesji/. Oprócz tego odbyły się cztery turnieje kwalifikacyjne dla kandydatów do gildii - tzw. mêlée /łącznie 6 sesji/. 13 XII 2004 r. na wiecu członków gildii wybrano władze organizacji - kapitułę. Od 14 XII 2004 r. gildia prowadzi jednocześnie trzy kampanie: "Gemma margrafa Mirabaru", "Kolonia Zaranda" i "MATUTINA" /kampania historyczna/.
Gildia to nazwa organizacji skupiających w średniowieczu kupców i awanturników. Jest to odpowiednik cechu rzemieślników. Gildie podejmowały się w dawnych czasach organizowania dalekich wypraw handlowych lub rabunkowych dostarczając uczestnikom wielu przygód a potomnym wiedzy o świecie. Drugi człon nazwy odnosi się do ulicy przy której znajduje się szkoła macieżysta uczniów-członków gildii.
NOWY WILKIERZ GILDII GORLICKIEJ
w nightalu 1373 r. KD dla najemników wygotowany
1. Najemnicy na sesję przynoszą własne materiały rozpraszające mrok lochu nr 205
lub innych pomieszczeń będących przestrzenią przemierzaną przez drużyny Gildii.
2. Wszyscy uczestnicy wyprawy odrabiają lekcje przed sesją i okazują MP zeszyty
z pracami domowymi przed rozpoczęciem rozgrywki
3. Najemnicy przygotowują atrapę przynajmniej jednego przedmiotu ze swojego
ekwipunku
4. Najemnicy stawiają się przed akcją w stroju stosownym dla swojego stanu i
profesji
5. Na prośbę MP najemnik winien przygotować przed sesją zestaw informacji na
temat użyteczny dla członków drużyny w czasie wyprawy. Dostarczenie materiałów
lub historii ich poszukiwań na piśmie jest warunkiem koniecznym dla osób
chcących wziąć udział w sesji.
6. Spośród uczestników danej przygody MP typuje jednego najemnika piszącego
notkę do diariusza podróży, który następnie jest publikowany na stronie
internetowej kampanii.
7. Najemnicy przystępują do turniejów kwalifikacyjnych - tzw.
mêlée
po rozliczeniu się z Gildią powinni zatem
stworzyć lub uzupełnić istniejące ankiety archiwum Gildii:
zobacz:
8. Turnieje mêlée
odbywają się w terminach wyznaczanych przez MP. W
mêlée
mają prawo wystartować każdy najemnik
Gildii spełniający warunki przewidziane w pkt. 7 nowego wilkierza. W
mêlée
ponadto ma prawo wystartować każdy uczeń SP 280 na zasadach ustalonych wcześniej
przez MP i KAPITUŁĘ GILDII.
9. Najemnicy którzy nie zakwalifikują się żadnej kampanii na
mêlée
mają status nieaktywnego najemnika gildii i oczekują na następne turnieje.
Nieaktywni najemnicy maja prawo publikować na stronach internetowych Gildii,
ściennej tablicy informacyjnej Gildii oraz działać w KAPITULE GILDII.
10. Kapituła Gildii Gorlickiej jest samorządem najemników. Kapituła składa się z
czterech starszych Gildii wybranych w czteroprzymiotnikowych /powszechnych,
równych, tajnych i bezposrednich/ wyborach na wiecach najemników. Kapituła ma
prawo na wniosek najemników zgłaszać na wiecu nowe normy do wilkierza, albo
przedstawiać MP swoje postulaty. Kapituła zajmuje się koordynacja publikacji
tekstów i ilustracji na tablicy ściennej Gildii i stronie internetowej. Kapituła
współorganizuje niektóre sesje i przedsięwzięcia Gildii.
I kapituła obrana w miesiącu nightal 1373 r. KD
Starsi: Przemysław Suski "Susek", Stanisław Grzywocz "Meliador", Mateusz Kaczorek "Kaczan"
powrót do strony głównej Gildii